Što gledaš?
Kažu da su oči ogledalo duše i govore što srce kaže.
Dobar vidi u svakom dobro, zao zlo, auto projekcija, rekli bi psiholozi.
Isus reče: „Što gledaš trun u oku brata svog, a brvna u svom oku ne osjećaš? Ili kako možeš reći bratu svom: Brate! Stani da izvadim trun koji je u oku tvom, kad sam ne vidiš brvna u svom oku? Licemjere! Izvadi najprije brvno iz oka svog, pa ćeš onda vidjeti izvaditi trun iz oka brata svog. Matej zapisa, Isus daje priču o trunu i brvnu kao ilustraciju poruke o neosuđivanju.
Bojimo li se mišljenja onih koji djelima pokazuju da nemaju pojma o životu, koji griješe i grijeh prikrivaju pa misle da su odabrani prosuđivati druge te se bave više drugima nego sobom?
Isus ovom pričom osuđuje licemjerje ljudi sa velikim manama koji kritiziraju mane drugih. Upozorio je na ljudsku sklonost da kod drugoga vidimo sitnu grešku, a da se na istu kod sebe ne obaziremo. Takvu situaciju je namjerno pretjerano prikazao stilskom figurom zvanom hiperbola kako bi naglasio bit stvari. Ludo je pomisliti da bismo mogli pomoći nekome da se popravi dok su naši grijesi veći od njegovih. „Trun i „brvno su u nerazmjeru od sitnog do krupnog. Njegova pouka vrijedi za sva vremena. Treba ispraviti vlastite pogreške, prije nego što osudimo pogreške drugih. Istina nikad nećemo moći otkriti sve svoje mane i tako dobiti mogućnost da kritiziramo i osuđujemo tuđe. Slična je njegova zapovijed:“ Tko je od vas bez grijeha, neka prvi baci kamen! Crkva ima više povjerenja u obraćena grešnika, nego u onoga koji tvrdi da nikad nije sagriješio.
Pavao apostol:„ Zatone sudite ništa prijevremenadok ne dođe Gospodinkoji će iznijeti na vidjelo što je sakriveno u tami irazotkriti nakanesrdaca. I tada će svatko primiti pohvalu od Boga.
„Odakle ratovi, odakleborbemeđu vama? Zar ne odavde:od pohotašto vojuju u udovima vašim? (11) Ne ogovarajte, braćo, jedni druge! Tko ogovara ilisudi bratanije vršitelj nego sudac Zakona.
Jedan je Zakonodavac i Sudac: Onaj koji može spasiti i pogubiti. A tko si ti da sudiš bližnjega?“ Apostol Jakov.
“Zato nemaš isprike, čovječe koji sudiš, tko god ti bio”
(Lk 9: 54; Rim 2: 1)